Snart i mål.

Besöket på mvc igår gick bra. Viktor var glad hela tiden och mot slutet somnade han, vilket var skönt, jag var orolig att han skulle vara grinig och att det skulle hindra mitt besök. Vi kollade vikten, blodtryck, hb, pratade om livet som mamma, förlossningen, preventinmedel och så gjorde vi den obligatoriska (?) gynkollen.

Jag är mest nöjd över min vikt, 2,2kg (enligt deras våg) kvar till inskrivningsvikten, jag har alltså tappat ca 16kg och är snart i mål. Ska försöka komma igång med någon slags träning i höst för att få bort det sista + något kilo till. Men det lär inte bli något annat än promenader sålänge J är i stugan och jagar.

Senare idag åker vi till stugan. Imorgon lovar dom regn så vi pratade lite löst om att åka på Ikea en snabbis då. Annars blir det en lugn helg med mys.

Kommentera här: