Ikea tripp.

Regnet vräkte ner i går så vi packade in oss i bilen och åkte till Haparanda för att gå på Ikea. Blev en tur på jaktbutiken för att J skulle köpa nytt jaktställ och en snabbis På gränsen och H&M för att jag kommit på att vårat barn inte har så mycket byxor i storlek 62.

På Ikea blev jag en lampa, vattenkanna och blomma rikare, Viktor fick en lampa han också och tre smånallar som jag tänkte hänga över skötbordet som mobil och J köpte krokar och pallar att ha i bastun.
Jag hade spanat in gardiner jag skulle köpa till köket, men när jag såg dom så slutade jag ut det eftersom dom var så glansiga. Så, jakten på lila gardiner fortsätter (alt. lila tyg).


På morgon vaknade vi av en hejdundrans smäll - åskan.
Det regnade som tusan på förmiddagen men nu skiner solen. Hade varit härligt med en promenad, men vi lämnade vagnen hemma eftersom det skulle regna hela helgen, så vi stannar inne istället.

Bilder: Ikea

Kommentera här: