Promenad, hylla och bad.

Fredag kväll och jag sitter i soffan med datorn i knä, Hjalmar sover sen ca 20 minuter tillbaka och Viktor leker i sitt rum. Ute regnar det massor och det är redan mörkt...visserligen mysigt, då får man tända ljus.
 
Jag startade dagen med en promenad, ensam! Typ första gången. Tog samma runda som igår (då hade jag hund och vagn med mig) och tänkte att det går rätt mycket snabbare när man är själv, men njä, ca 1,5 minut snabbare var jag idag på 5,7km. Jag traskar alltså på rätt bra även med vagnen.
Sen fick skänken komma på plats i vardagsrummet, det kommer bli så bra när vi får benen på den (nu är den lite låg) och så satte vi äntligen upp labyrinthyllan jag köpte förra hösten. Jag gillar den i massor och nu ska jag bara hitta saker att ha i den. Ska ta och putsa fönsterna och byta gardiner också, göra lite höst i vardagsrummet. Funderar på att plocka bort lite silver och köra svart/vitt istället.
Bättre sent än aldrig.
Efter att Hjalmar hade sovit sin tupplur och fått mellis åkte vi på badet, jag och pojkarna. Dom plaskade och busade i 50 minuter innan jag bestämde att det fick vara nog. Har lovat Viktor att vi åker en sväng nästa vecka också, han vill att pappa också följer med.
Fixade middag när vi kom hem, kycklinggryta och nudlar och (hör och häpna) Viktor åt två portioner, det händer aldrig typ. Han är SÅ kräsen.

Kommentarer:

1 mam:

De blir nog fint...

Kommentera här: