Magsjuketider.

Hjalmar är lämnad på dagis och jag har nu lite tid för mig själv innan jag ska åka på jobbet.
På tavlan på dagis stod det "magsjuka på avdelningen", alltså jag orkar inte. Jag mår dåligt så fort jag hör att det kan finnas magsjuka i närheten av oss, det är min största fasa (ok, kanske lite överdrivet), att vi ska få det, framförallt pojkarna och speciellt Hjalmar. Jag kan ha svårt att somna på kvällen för att det snurrar tankar om det i mitt huvud. Ja, det är inte normalt, jag vet det.
Jag hade egentligen velat ta med Hjalmar hem igen, men samtidigt så kan jag ju inte göra det, då får vi ju hålla oss hemma från november-mars då värsta tiden är. Det är ju bara gilla läget, kommer det så kommer det, men jag hoppas för allt i världen att vi klarar oss och är friska.

Kommentarer:

1 mam:

Jo, de är mysigt.... not. Bara att gilla läget. Magsjuka kan man nog få var som helst.

Svar: Jo, så är det ju..blä.
E L i N

Kommentera här: