Jag behöver det sociala.

Jag försöker komma ut bland folk åtminstone en gång/vecka. Och idag var det den dagen. Från att ha jobbat varje dag och träffat folk, till att gå hemma och inte träffa lika mycket folk, är ibland jobbigt.

Hade iallafall tid till bm kl 15. Efter det for jag till Gällivare, dels för att köpa krukor och dels för att hälsa på på jobbet. Åkte på att fixa skyltar till fönstret när jag var där, vilket inte alls gjorde någonting. Bara att inse, dom klarar sig inte utan mig...kan man ju hoppas iallafall.

Krukor var nästa uppdrag, vilket inte var det lättaste att hitta. Interflora hade en jätte fin, men bara en. Dollar hade inga. Så mitt sista försök var den där andra blomaffären som jag aldrig varit in i. Och där fanns hur många som helst att välja bland, varav en super, men snåltarmen kom fram, 139:-/st tyckte jag var lite häftigt, så istället blev det budget varianten (inte riktigt lika fina) för 55:-/st. Så nu är köket klart också.

Middag står närmast på agendan, jag vet bara inte vad jag ska laga. Fantasin står på noll.

Kommentera här: