Sammanfattning.



När fick du reda på att du var gravid?
Om jag inte minns helt galet så var det den 15:e september 2008.
Blev det en chock?
Nej, jag hade det på känn. Däremot grät i telefon åt Anna, och jag minns att hon fråga något i stil med, om det var för att jag inte ville eller om det var av glädje. Självklart var jag glad men samtidigt rädd...och lite lättad, för nu visste jag.
Hur gammal var du då?
24år.
Hade du mycket halsbränna?
Nej, ingen alls.
Spydde du mycket?
Inget sånt heller. Man jag mådde så illa man kan må utan att spy nån vecka i början.
Hade du mycket foglossning?
Jepp. Första gången jag kände av det var i v12 typ, men då trodde jag att det var träningsvärk. Sen var det av och till fram till förlossningen.
Ditt sf-mått som störst?
37cm
Har du fått bristningar?
Pyttelite. Några på sidorna och sen vid naveln där piercingen suttit.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Trodde hela tiden att det var en pojke faktiskt.
Vad hoppades du på?
Helt ärligt; en flicka. Men framför allt ett friskt och fint barn.
Gick du över tiden?
Jodå, 12 långa dagar.
Födde du för tidigt?
Nej.
Hur var förlossningen?
Innan trodde jag att jag skulle dö. Men det var inte alls så farligt, allting gick fort och jag är förvånad att jag klarade det så pass lätt. Hade tänkt ha så mycket smärtlindring som var möjligt, men när jag väl var igång så blev det bara lustgasen.
Blev du sydd?
O ja.
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Jonas, barnmorska och undersköterska fram tills att Viktor kom ut. Sen blev det läkaren + två medhjälpare.
Hade du någon nära med dig?
Jonas, såklart.
Vilket sjukhus födde du på?
Gällivare.
Hur stor var bebisen?
3895g 51cm
Vad fick den heta?
Knut VIKTOR.
Var allting värt det?
Självklart!!
Vill du ha fler barn?
Nog måste han väl få en lillasyster...eller lillebror.

Bilder: Privat

Kommentarer:

1 Bruden Hon Själv!:

Du glömde?? efterbildsmage! :)



Och du,jag tror redan J har förstått att han hamnat på hmm harkel..2a plats ;p

Inte alla gamlingar fatta vad dom fick,men om inte annat gjorde personalen det hahaha

Kommentera här: