4:e rummet tapetserat.

På onsdagkväll började vi tapetsera Viktors rum och igår gjorde vi det klart. J och Kjell har hängt upp tapeterna och jag och Anny har limmat, torkat bord och turats om att vara med Viktor. Blev samma vita tapet där som i datarummet, sen ska det upp en jätte kul väggdekor, som J har fått välja, men det blir nog ett lite senare projekt.

Som vanligt så har J åkt iväg tidigt på morgon, så jag antar att dom är och lägger golvet idag. Dom skulle ha gjort det igår, men vissa magar skrek efter mat, så vi tog kväll.

Idag får vi besök av pappa och Nadja, så jag tror det blir att måla lister, måste ju sätta dom i någon sorts arbete. Nästa rum att ta tag i blir hallen. Trappen ska slipas och målas om, tapeter måste rivas, taket ska målas och så golvet...det knarrar, så J har pratat om att riva upp allt.

Nog finns det saker att göra alltid.

Kommentarer:

1 Bruden Hon Själv!:

Skulle gjort en sista kontroll när ja var 20, du vet, föddes me blåsljud.

2 Hannah:

ojdå vad mycket ni måste renovera! vi har hittills bara bytt tapet i kök och sovrum. vi hade en himla tur att få ett så pass nytt och fräscht hus ändå :) jo, ta den från aco. vit med röd kork. den är bäst för den är fetast. man blir som lite oljig efteråt. har testat den andra de har från eucerin eller vad det heter. den luktar gott men är mycket sämre. iaf för mig som är så torr att jag faller sönder typ.. :)

Kommentera här: