Helgen.

Igår var vi ute på gården innan lunch. J skottade gården, det räcker med snö nu tycker jag, Viktor byggde snökoja och jag och Hjalmar åkte madrass bla. Sen hade Viktor kompis här och när han skulle hem följde Viktor med dit.
Jag var ut och åt god mat med jobbet. Trevligt javisst, men jag känner mig lite "utanför" och inte riktigt på samma våglängd som dom andra.
Min plan var att åka hem, lägga Hjalmar och sen se Så mycket bättre i sängen med en godisskål.. Hjalmar tyckte det var helt ok att sätta käppar i hjulet för mig och valde att somna nån gång strax innan 23.

Idag har vi sovit länge och det myst på här hemma i morgonrock till efter 12. När Hjalmar sovit sin vila drog vi ut på skyltsöndag, först i kåkstan där Viktor lyckades vinna en julskinka på skinklotteriet och så åkte vi såklart häst och släde och sen vidare till Gällivare, där var det mera dött men Viktor fick lämna sin önskelista till tomten och vi åkte häst och vagn.
Första advent middag har vi i vanlig ordning fått hos svärmor och svärfar (julmat) och ingen var väl lyckligare än J...och olyckligare än mig. ;) Nä, men julmat är verkligen inte min grej.
Hjalmar fick håret klippt av faster, hans lockar i nacken har mest bara varit ett trassel så jag tog beslutet att klippa bort lite. Han blev så fin så. <3

Kommentera här: