Tillbaka till verkligheten.

Idag var dagen D.
Dagen då vi fick en "vanlig" vardag.
Dagen Hjalmar var på dagis utan inskolning.
Dagen Viktor började fritids.
Dagen då jag började jobba.
 
Jag blev sjukskriven och jobbade min sista dag 30 januari 2015, sen kom Hjalmar i mars och så har jag varit mammaledig tills i söndags. Strax över 21 månader. Det känns verkligen inte som att jag varit hemma så länge, tiden har gått så sjukt fort.
Jag har ju varit väldigt opepp på att börja jobba igen (är less jobbet och vill göra annat, om det finns nån som inte har koll på det) men ändå tänkt att jag går in i det här positivt, att det blir bra, att jag får göra det bästa av situationen. Och det var faktiskt kul på jobbet idag. Mycket var nytt, lite var som förr, lite var bättre nu, lite var bättre förr.
 
Jag har inte saknat jobbet i sig, men jag har saknat det sociala som man får ut av det.
Mys i soffan med mina killar innan dom skulle sova.
 
Sen killarna somnat har jag gjort klart morgondagens middag så vi bara kan värma det när vi kommer hem - tacopiroger. Snabbt och enkelt när J har eftermiddag och vi är hemma vid 17.45.

Kommentera här: