Fredag-måndag.

I fredags efter att vi lämnat Viktor på skolan åkte vi för att se om dom skulle flytta nått hus, och jodå. Ca 30 minuter fick vi vänta innan huset sakta men säkert kom rullandes. Sjukt att man faktiskt kan flytta hela såna här hus...

När Viktor sen slutade skolan styrde vi ner mot kusten för en helg med älgjakt, 90års kalas och familjetid.

Både lördag och söndag har jag och Viktor varit med och jaga, Viktor på pass med moffa och jag har gått med lillebror. På lördag fick vi vara med när pappa sköt en kalv men vi har även fått se en massa andra älgar.

Farmor fyllde 90år förra veckan och på lördag hade hon kalas för familjen. 18st var vi med barn, barnbarn och barnbarnsbarn (+respektive). Vi åt gott, sjöng, spelade spel och så... jag och pojkarna tackade för oss strax efter 21.

Igår efter jakten så var Viktor trött, han sov ca 1 timme och när han sen vaknade klagade han på ont i huvudet. Han gick ändå ut och lekte en stund med mammas grannbarn men sen blev det för mycket. Han fick alvedon och blev liiite piggare men middagen hos pappa ville han inte ha (åt en macka istället). Han hade även lite feber. Sen från ingenstans så kräktes han en gång. Och efter det var han typ "frisk". Han hade ätit jättedåligt igår så jag tror att det hela berodde på det + trötthet.

Idag hade jag tagit ledigt från skolan åt han så vi skulle kunna stanna längre i Kalix. Vi åkte hem efter lunch och sen har vi inte gjort så mycket. Handlat mat, sett film och bara varit. Jag tänkte mig en tidig kväll ikväll, men det sket sig visst...

Kommentera här: