Helgen i Kalix.

Fredag: Tog en skön springtur och sen lunchade vi (jag, J och Hjalmar) med Emilia, Jonas och Adrian på thai innan jag och gossarna styrde mot kusten. J åkte till stugan för årets jakt. Åt surströmming till middag med pappa, Nadja och Krisse. Sa god natt vid 22.
 
Lördag: Klockan ringde 03:45 och jag och Viktor gjorde oss klara och blev upphämtade av pappa för älgjakt. Viktor satt på pass med pappa hela dagen och jag gick med Krisse. Regnet kom vid 10.30 och då blev det tråkigt, men klockan hann bli efter 14 innan vi var hemma iallafall då Ragge levererade en ko åt en av gubbarna i laget.
Fikade hos mamma, fick nacken rakad, åt middag och så åkte vi en sväng till pappa och Nadja och sa hejdå.
Somnade ovaggad.
 
Söndag: Tänkte mig en sovmorgon, men Hjalmar tyckte vi sovit färdigt vid 7.30. Efter frukost har vi inte gjort så mycket, skruvat ihop vårat nya laptopbord och klippt Viktor. Efter lunch åkte vi hem.
Att en helg kan gå så fort...för fort.

Kommentera här: