Snart kommer den.

Vi vaknade till tjock dimma och bara 3 grader ute på morgon. Riktigt höstigt. Jag kollar ofta mina Facebook minnen och igår fast 2014 och 2012 och idag fast 2013 kom första snön, så vi vet ju vad vi har runt knuten snart.
Dimman lättade och jag och Hjalmar tog en promenad med Emilia och Adrian. När vi kom hem var det 14 grader och strålande sol.

Blev en effektiv eftermiddag och kväll här i huset, vi handlade, jag gjorde middag (fläskpannkaka), jag kokade hallon (kokar alltid köpes hallonen) som jag sen frös in igen i iskubsform, jag slängde ihop en veckosallad (hoppas den blir god), jag gjorde chiapudding, jag tvättade två maskiner tvätt och så hann vi spela lite tv-spel innan det var dags för kvällsmat och läggning för gossarna.

Egentid framför tv:n med lite gotta blev det sen.

Chiapudding med vaniljkvarg, äpple och kanel.

Kommentera här: