När det inte blir som man tänkt.

Igår lagom till middag kom mamma upp. 

Idag vid kl 13 åkte hon hem igen.

Det blev inte alls så som vi planerat, vi skulle ju gå på stan, vara ute och åka pulka, äta gott och bowla bland annat. Men så igår kväll satte Hjalmar igång att kräkas. 
Som värst spydde han tre gånger/timme, jag plockade i ordning och så har vi huserat i vardagsrummet i natt. Han spydde sista gången vid 02 i natt. Vi (jag) var vaken till ca 05 innan jag också fick sova, tre timmar senare var det godmorgon.

Hjalmar har varit pigg hela dagen men är dålig i magen och har dålig matlust. När mamma åkte hem sov jag och Hjalmar i lite över 2 timmar, skönt och välbehövligt.
Nu håller vi mest tummarna för att ingen av oss andra ska bli sjuka, men jag tror ju tyvärr inte att vi har sån tur.

Kommentera här: