Nya tag...igen.

Jaha, så var det dags igen. Dags att ta tag i sitt liv och mående. Från idag och framåt så är det bra mat och mer motion som gäller. Vi får väl se hur länge jag klarar det, men jag hoppas verkligen jag kan få in det i mitt liv, som en livsstil. Jag är pepp, men det brukar jag ju vara också och sen så händer nått på vägen så det blir pannkaka av allt...
 
Jag har på morgon tagit bilder och mätt mig och så gjorde jag plankan (max tid jag klarade). Mitt första mål nu är att vara utan sötsaker hela januari, med undantag helgen 21-22 då jag har trevligheter inplanerat. Att jag gjorde plankan idag är för att se hur mycket bättre/starkare jag blir, en gång i månaden ska jag kolla min max tid tänker jag.
Mycket frukt och avokado.
 
Jag har ju eksem och är väldigt torr om ena handen. Pappa och Nadja hade besök av en av Nadjas kompisar som är läkare och håller på med alternativ medicin (typ). Han sa att min hand ser ut så pga e-vitamin brist så han rådde mig att äta mycket avokado och att smörja händerna med smör. Avokadon passar ju bra till mitt "nya liv" så det kör jag på. Smörja med smör får vi väl se om jag får till...
 
Nu kör jag!

Kommentarer:

1 Anne:

Tydligen ska de vara bra att smörja in händerna med kaffesump om man har torra och nariga händer. Tänkte att de "husmorstipset" lät lite fräschare än smör + att de luktar godare också :)

Svar: Åh, det kanske man skulle testa då. Tack för tipset:)
E L i N

Kommentera här: